Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de Veelgestelde Vragen voor meer informatie. Heb je een vraag over reguliere festivalkaarten? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets. Heb je een vraag over de VIP- of Hotelarrangementen? Neem dan contact op via [email protected]. Staat je vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op.

Algemeen

  • Wat is HIER?

    Concert at SEA organiseert met HIER het nieuwste festival in Rotterdam Ahoy. De eerste editie wordt gehouden op zaterdag 19 november 2022. Naast optredens is er een uitgebreid Food & Drinks plaza met een breed assortiment aan keukens, bijzondere wijnen en bieren op gezellige terrassen. Er is genoeg te ontdekken, genoeg ruimte om te dansen en elkaar te ontmoeten. Kortom: HIER is een compleet festival waar je je geen moment hoeft te vervelen.

  • Wanneer is HIER?

    HIER vindt plaats op zaterdag 19 november 2022. De deuren van Rotterdam Ahoy zijn geopend vanaf ongeveer 15:00 uur (het exacte tijdstip wordt bekendgemaakt in aanloop naar het festival). De laatste act van de avond zal ongeveer rond middernacht klaar zijn met spelen.

  • Waar is HIER?

    HIER vindt plaats in Rotterdam Ahoy. Het adres is Ahoyweg 10 in Rotterdam. Klik hier voor meer informatie over hoe je naar Rotterdam Ahoy kan komen.

  • Kunnen kinderen mee?

    We hanteren een minimumtoegangsleeftijd (advies) van 12 jaar. Jongeren onder de 12 dienen begeleid te worden door een meerderjarige. Voor iedereen geldt de normale toegangsprijs per ticket. Alleen baby’s tot 1 jaar kunnen gratis – zonder toegangsbewijs – naar binnen (uiteraard wel onder begeleiding van een meerderjarige, maar dat spreekt voor zich).

  • Wat is er allemaal te doen?

    Concert at SEA organiseert met HIER een nieuw festival in Rotterdam. De eerste editie wordt gehouden op zaterdag 19 november 2022. Naast optredens is er een uitgebreid Food & Drinks plaza met een breed assortiment aan keukens, bijzondere wijnen en bieren op gezellige terrassen. Er is genoeg te ontdekken, genoeg ruimte om te dansen en elkaar te ontmoeten. HIER vindt plaats in meerdere zalen van Rotterdam Ahoy, dus ga gerust op avontuur door de verschillende area’s. Er is genoeg te ontdekken op muzikaal en culinair gebied. Genoeg ruimte om te dansen en elkaar te ontmoeten. Kortom: HIER is een compleet festival waar je je geen moment hoeft te vervelen.

  • Op welke tijden treden de artiesten op?

    De line-up en het tijdschema van HIER 2022 wordt in de loop van 2022 bekendgemaakt. Houd er rekening mee dat de eerste acts ’s middags al spelen. De laatste act van de dag zal ongeveer rond middernacht klaar zijn met de show.

  • Kan ik elk optreden zien?

    Er zal enige overlap tussen de concerten. Wil je bij je favoriete artiest bij de show zijn, zorg dan dat je op tijd in de zaal bent. Vanwege de capaciteit kan een zaal vol raken.

  • Is er merchandise verkrijgbaar?

    Ja, er is merchandise verkrijgbaar van zowel het festival als de aanwezige artiesten. Daar zijn onder meer t-shirts, sweaters, jacks, badlakens en zonnebrillen verkrijgbaar. Je kunt met pin betalen.

    De online HIER Merchandise-shop is nu bereikbaar.

  • Kan ik bij HIER overnachten?

    HIER is een dagfestival. Het festivalterrein (Rotterdam Ahoy) heeft geen faciliteiten voor overnachtingen. Wel zijn er speciale HIER-hotelarrangementen beschikbaar via hiervip.ticketsite.nl, waardoor je het festival tot het einde kan ervaren en ook meer van Rotterdam zal ervaren om het festival heen.

  • Geen alcohol onder de 18

    Op HIER wordt er streng op toegezien dat aan jongeren onder de 18 jaar geen alcohol wordt geschonken. Bij twijfel zal door barpersoneel om een legitimatiebewijs worden gevraagd.

    Lees meer op nix18.nl.

  • Tassenbeleid
  • Veiligheid

    HIER en Rotterdam Ahoy nemen de veiligheid van bezoekers en medewerkers heel serieus. We werken altijd goed samen met de overheidsdiensten. Naast de inspanningen van de organisatie is er ook altijd je eigen verantwoordelijkheid. Bezoek de HIER en Rotterdam Ahoy-websites om te weten hoe het gebouw eruitziet. Zo ben je altijd op de hoogte te zijn van alle nooduitgangen.

    Bij een calamiteit worden informatie en instructies via de presentatoren, LED-schermen en (security)medewerkers gecommuniceerd. Volg deze instructies op en beperk op dat moment het gebruik van je mobiele telefoon zoveel mogelijk om overbelasting van het mobiele netwerk te voorkomen. Wil je toch communiceren? Gebruik dan uitsluitend sms-berichten.

  • Beveiliging

    Bij Rotterdam Ahoy gelden bepaalde afspraken en regels. Daardoor kunnen HIER en Ahoy er zoveel mogelijk aan doen om iedereen die zich in en om onze accommodatie bevindt een veilig en prettig verblijf te bieden.

    • Medewerkers van Ahoy zijn bevoegd om jassen en tassen te controleren, en om zo nodig – naar het oordeel van de medewerker – goederen in beslag te nemen.
    • Ahoy kan besluiten (preventief) te fouilleren/visiteren.
    • Je bent verplicht om je op verzoek te legitimeren.
    • Ahoy hanteert camerabewaking en zal, zeker in geval van ongeregeldheden of ongevallen, beelden aan derden, waaronder justitie, ter beschikking stellen.
    • Indien hier noodzaak toe bestaat, is Ahoy gerechtigd het gehele terrein te ontruimen.
  • Gehoorbescherming

    Jouw oren zijn belangrijk. Dat vinden wij ook. Daarom raden wij bezoekers van concerten met luide muziek aan gehoorbescherming mee te nemen.

    Bij alle barren in Ahoy zijn comfortabele en onopvallende zwarte Alpine PLUG-it oordoppen verkrijgbaar. De oordoppen passen in ieder oor. Met Alpine PLUG-it ben je goed beschermd tegen harde geluiden of muziek en heb je geen last van je oren na een avondje uit. De oordoppen zijn herbruikbaar en kunnen dus ook nog na het festival worden gebruikt.

    HIER, Rotterdam Ahoy, Rotterdam Festivals en Agents After All steunen I Love My Ears. Kijk op ilovemyears.nl voor meer informatie en gehoortips.

  • Gevonden voorwerpen

    Gevonden voorwerpen en ingenomen voorwerpen die niet zijn opgehaald, worden na afloop van HIER afgegeven en bewaard bij de portiersloge van Rotterdam Ahoy. Je kunt de portier bereiken via telefoonnummer 010 – 293 3124.

  • Mijn vraag staat niet in deze lijst. Wat nu?

    Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets. Heb je een andere vraag, stuur dan een email naar [email protected].

Tickets

  • Tickets via GUTS

    De reguliere dagtickets worden uitsluitend verkocht via GUTS, een ticketsysteem die zich specialiseert in veilige tickets. Kijk voor meer informatie over GUTS en de ticketverkoop op support.guts.tickets.

  • Wat kost een ticket?

    Kijk voor alle actuele ticketprijzen op hierfestival.nl/tickets

  • Waar kan ik tickets kopen?

    Kaarten voor HIER zijn alleen verkrijgbaar via hierfestival.nl/tickets. Reguliere festivalkaarten worden verkocht via GUTS. VIP-kaarten en Hotelarrangementen worden verkocht via hiervip.ticketsite.nl. Val niet voor zwarthandelaren: koop geen tickets buiten de officiële verkoopkanalen.

    Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets.

  • Wat heb ik nodig om tickets via GUTS te kunnen bestellen?

    Je hebt nodig:
    • Een telefoon waarmee je een SMS kunt ontvangen
    • Je gegevens om een account aan te maken
    • Alles wat je nodig hebt om te kunnen betalen

    Waarom een telefoon waarmee ik een SMS kan ontvangen?
    De tickets van GUTS worden gekoppeld aan je telefoonnummer. Je logt in met je telefoonnummer, en daarbij ontvang je een SMS.

    Welke gegevens moet ik hebben om een account aan te kunnen maken?
    GUTS vraagt de volgende gegevens:
    • Voor- en achternaam
    • E-mailadres
    • Geslacht
    • Geboortedatum
    • Postcode en huisnummer (optioneel)

    Moet ik meteen betalen?
    De bestelling wordt pas afgerond als je betaald hebt. Zorg dus dat je alles bij de hand hebt. Afhankelijk van je bank heb je een e.dentifier, code of app nodig. Er kan betaald worden met iDEAL en creditcard.

  • Hoe kan ik betalen voor tickets?

    Tickets afrekenen kan via iDeal en creditcard.

  • Ik heb geen smartphone. Kan ik wel tickets kopen?

    Ook zonder smartphone kan je tickets kopen. Dat gaat dan via de computer en een (mobiele) telefoon. Zolang je de mogelijkheid hebt om een SMS te ontvangen zit je goed. Om een account aan te maken of in te loggen ontvang je namelijk een verificatiecode per SMS. Lees hier wat je precies nodig hebt om tickets te kopen.

  • Kan ik mijn tickets printen?

    Nee, het is niet mogelijk om onze tickets te printen.

    GUTS-tickets zijn beveiligd tegen woekerprijzen en fraude. De instellingen van onze tickets worden online vastgelegd, zodat het ticket altijd dezelfde prijs behoudt en nooit meer dan één eigenaar heeft. Als je de tickets zou kunnen printen, kunnen deze als nog doorverkocht worden voor hogere prijzen.

    Hoe open ik mijn tickets?
    In dit artikel kan je lezen hoe je je tickets kunt openen.

    Hoe geef ik mijn tickets weg?
    Je kunt de tickets met anderen delen of aan iemand anders geven, zonder dat je de tickets hoeft te printen: lees hier hoe delen werkt.

    Ik heb geen smartphone, en nu?
    Mocht het niet lukken om de tickets op je telefoon te openen, neem dan op de avond van het evenement dezelfde telefoon mee waarmee je de tickets ook hebt gekocht/geregistreerd en je legitimatie, dan kan GUTS je ter plekke helpen.

  • Kan ik mijn kaart met iemand delen?

    Als je tickets voor meerdere mensen hebt gekocht, dan kan je tickets voor je vrienden/familie wel naar die personen doorsturen. Lees hier hoe dat moet via de GUTS-app.

    Gedurende het festival kun je het terrein verlaten en weer betreden. Je krijgt een stempel van de security waarmee je op een later moment weer naar binnen kan.

  • Ik heb een nieuw telefoonnummer. Hoe kan ik nu bij mijn tickets?

    Het kan natuurlijk voorkomen dat je een nieuw telefoonnummer krijgt en hierdoor je tickets niet meer kunt bekijken.

    Je kunt je tickets in dat geval van tevoren met iemand anders delen in de GUTS-app, zodat je zeker weet dat je nog bij je tickets kan. Lees hier hoe delen werkt.

    Heb je je nummer al ingeleverd? Dan zal GUTS je account moeten aanpassen.
    Om fraude te voorkomen vraagt GUTS een officieel bewijs van je nummerwijziging en het contract/bewijs van je vorige nummer. Het is voor GUTS belangrijk je 06-nummer en je naam op deze bewijzen te zien.

    Stuur deze gegevens zo snel mogelijk naar GUTS toe, zodat zij je snel kunnen helpen. Na ontvangst van deze documenten zorgen zij ervoor dat jouw tickets over worden gezet en bereikbaar zijn via je nieuwe mobiele nummer.

  • Ik heb een barst in mijn scherm, kan ik nu nog wel mijn QR code laten scannen?

    Jazeker, geen zorgen. Je kunt de QR code openen en daarna vergroten/verkleinen en verslepen, precies naar de plek op jouw telefoon waar je geen barst hebt! Zorg dat je de GUTS-app geïnstalleerd hebt. Klik op de QR-code zodat deze opent. Daarna kan je deze slepen.

    Lukt het toch niet? Vraag dan naar een leidinggevende bij de entree, deze persoon zal de situatie dan bekijken en direct proberen op te lossen.

  • Moet ik geldige legitimatie meenemen?

    Ja, bij de entree kan worden gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met het ID-bewijs. Een paspoort, identiteitskaart en rijbewijs worden geaccepteerd als identiteitsbewijs. Let op: een kopie van een identiteitsbewijs is niet geldig.

    Als er een andere naam op je ticket staat, kan je de toegang tot het festival worden ontzegd.

  • Is kaarten kopen voor HIER wel veilig?

    Net als andere grote evenementen heeft ook HIER last van zwarthandel. Daardoor betalen bezoekers – meestal onbewust – veel meer voor een kaart dan de oorspronkelijke prijs. Om ervoor te zorgen dat bezoekers niet de dupe worden van doorverkoop doen wij de officiële kaartverkoop via GUTS.

    GUTS gebruikt innovatieve technologie zoals blockchain om eerlijke tickets te verspreiden. Deze digitale tickets gaan ongewenste doorverkoop en ticketfraude tegen. De informatie die wordt uitgevraagd bij de aanschaf van een ticket kan ook worden gebruikt om je als bezoeker beter te informeren over de show. Bij de entree kan worden gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met het ID-bewijs.

    Let op: je kan enkel tickets bestellen als je een mobiele telefoon hebt. Deze telefoon moet SMS kunnen ontvangen. Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets.

  • Zwarthandel

    Koop nooit tickets voor HIER op websites zoals Topticketshop, Budgetticket, Seatwave, Onlineticketshop, Viagogo etc. Koop ook geen tickets van mensen op Facebook of Marktplaats. Je betaalt – vaak onbewust – veel meer voor een toegangskaart dan de oorspronkelijke prijs. We kunnen bovendien geen enkele garantie geven dat deze tickets geldig zijn. Kijk voor meer informatie over zwarthandel op weetwaarjekoopt.nl

    Reguliere festivalkaarten voor HIER worden uitsluitend verkocht via GUTS. GUTS gebruikt innovatieve technologie zoals blockchain om eerlijke tickets te verspreiden. Deze digitale tickets gaan ongewenste doorverkoop en ticketfraude tegen.

    De informatie die wordt uitgevraagd bij de aanschaf van een ticket kan ook worden gebruikt om je als bezoeker beter te informeren over de show. Bij de entree kan worden gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met het ID-bewijs.

  • Mijn vraag staat niet in deze lijst. Wat nu?

    Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets. Heb je een andere vraag, stuur dan een email naar [email protected].

Bereikbaarheid

  • Wat is de reistijd van Ahoy naar het centrum van Rotterdam?

    Met de metro vanaf Zuidplein ben je binnen 10 minuten in het centrum van Rotterdam. Op de fiets en met de auto duurt het circa 20 minuten.

  • Ik kom met de auto. Hoe kom ik naar HIER?

    Rotterdam Ahoy is voor iedereen gemakkelijk bereikbaar met de auto vanaf Ring Rotterdam Zuid (A15). Verdere informatie over de bereikbaarheid van Ahoy vind je hier. Als er bijzonderheden zijn (bijvoorbeeld wegwerkzaamheden die bij Ahoy bekend zijn), wordt dit ook vermeld op ahoy.nl.

  • Welk adres kan ik gebruiken voor mijn navigatiesysteem?

    Rotterdam Ahoy
    Ahoyweg 10
    3084 BA
    Rotterdam

  • Hoe kan ik HIER het beste bereiken met het openbaar vervoer?

    Met het openbaar vervoer (metro en bussen) stap je praktisch voor de hoofdingang (vijf minuten lopen) uit bij halte Zuidplein. Kijk voor dienstregelingen op de websites van de Nederlandse Spoorwegen (trein), de RET (bus, tram, metro) of via Google Maps.

  • Waar kan ik parkeren?

    Parkeren is geen probleem bij Rotterdam Ahoy. Het parkeerterrein biedt plaats aan 2000 auto’s. Voor €13,50 sta je er de hele dag en/of avond. Het parkeerterrein kent geen sluitingstijden. Je koopt een parkeerkaart als je het terrein oprijdt en je kunt na afloop meteen wegrijden. De methode wijst zich vanzelf.

    Wil je verzekerd zijn van een parkeerplaats naast Ahoy? Koop dan nu alvast een parkeerticket. Voor €18,00 reserveer je snel en makkelijk parkeergarantie. Klik hier om parkeergarantie te kopen. Let op: alleen met een vooraf gekochte parkeergarantie weet je zeker dat je een parkeerplaats hebt.

    Op vijf minuten loopafstand kun je ook terecht in de overdekte parkeergarage Zuidplein (hier geldt een ander tarief). Of je kunt gebruik maken van de diverse P+R voorzieningen, o.a. bij de metrostations Slinge en Capelsebrug.

  • Kan ik online een parkeerplek reserveren?

    Dat kan. Meer informatie over online reserveren vind je hier.

  • Wat kost het om te parkeren bij Rotterdam Ahoy?

    Voor €13,50 sta je er de hele dag en/of avond. Het parkeerterrein kent geen sluitingstijden. Je koopt een parkeerkaart als je het terrein oprijdt en je kunt na afloop meteen wegrijden. De methode wijst zich vanzelf.

    Wil je verzekerd zijn van een parkeerplaats naast Ahoy? Koop dan nu alvast een parkeerticket. Voor €18,00 reserveer je snel en makkelijk parkeergarantie. Klik hier om parkeergarantie te kopen. Let op: alleen met een vooraf gekochte parkeergarantie weet je zeker dat je een parkeerplaats hebt.

  • Krijg ik een uitrijkaart bij het inrijden?

    Bij het inrijden krijg je een een parkeerticket. Het systeem bij de slagboom registreert jouw kenteken en print dit op het ticket. Je kunt op elk gewenst moment van de dag jouw parkeerticket afrekenen bij de betaalautomaten. Bij uitrijden opent de slagboom automatisch door kentekenherkenning.

    Wanneer je een e-ticket hebt aangeschaft dien je deze bij inrijden te scannen. Bij het uitrijden opent de slagboom automatisch door kentekenherkenning.

  • Wat kan ik doen als bij aankomst het parkeerterrein vol is?

    Indien je van te voren een parkeerplaats hebt geboekt, kan je altijd parkeren op onze parkeerplaats. Heb je geen e-ticket, dan verwijzen wij jou door naar Q-park Zuidplein (aan de overkant van Ahoy) of eventueel naar P+R Slinge.

  • Kan ik mijn elektrische auto opladen bij Rotterdam Ahoy?

    Rotterdam Ahoy heeft momenteel 3 vaste elektrische laadpunten. Deze capaciteit zal op korte termijn nog niet worden uitgebreid.

  • Mijn vraag staat niet in deze lijst. Wat nu?

    Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets. Heb je een andere vraag, stuur dan een email naar [email protected].

Tassenbeleid

  • Tassenbeleid
  • Is er een garderobe aanwezig?

    Er is een bemande garderobe aanwezig waar je jouw jas in bewaring kunt geven.

    Het mee naar binnen nemen van grote en onhandige voorwerpen en met name van koffers, rugzakken en tassen met een omvang groter dan A4 formaat en dikker dan 10 cm (inclusief wieltjes, handvatten en voor- en zijvakken) is niet toegestaan. We raden u aan deze niet mee te brengen.

    Klik hier voor het tassenbeleid.

    De directie van Rotterdam Ahoy en de organisatie van HIER zijn niet aansprakelijk voor diefstal en/of het zoekraken van kledingstukken e.d.

  • Kan ik zelf eten en drinken meenemen?

    Nee het is niet toegestaan om eigen eten en drinken mee te nemen. Tassen worden bij de entree gecontroleerd.

  • Kan ik foto en/of filmcamera’s meenemen?

    Alleen non-professionele foto- en filmcamera’s zijn toegestaan. Go Pro’s zijn toegestaan zonder accessoires. Professionele foto- en videocamera’s met zoomlenzen en afneembare accessoires zijn niet toegestaan. Uiteraard zijn camera’s in mobiele telefoons gewoon toegestaan.

  • Zijn selfie sticks toegestaan?

    Nee, selfie sticks zijn niet toegestaan.

  • Mag ik een drone meenemen?

    HIER vindt plaats in een binnenlocatie, dus drone’s zijn niet toegestaan.

  • Kan ik een klapstoel / krukje / opblaasbare stoel meenemen?

    Nee, het is niet toegestaan om deze voorwerpen mee te nemen. Er zijn in Rotterdam Ahoy meer dan genoeg plaatsen om te gaan zitten, wanneer gewenst.

  • Mag ik medicijnen meenemen?

    Indien je kunt aantonen dat je deze medicijnen moet nemen op doktersrecept kun je medicijnen mee naar binnen nemen.

  • Kan ik een huisdier meenemen?

    Honden en overige huisdieren zijn niet toegestaan in Rotterdam Ahoy. We maken alleen een uitzondering voor speciaal getrainde honden die ter begeleiding worden gebruikt van mindervaliden, zoals blindengeleidehonden en Stichting Hulphond-honden. Overleg met Ahoy is hiervoor vereist. Papieren die aantonen dat het een hulphond is, dien je bij de Portiersloge achterin de plaza van Ahoy te kunnen laten zien. We raden je aan om van te voren met Rotterdam Ahoy te bellen.

  • Mag mijn blindengeleidehond mee naar binnen?

    Honden en overige huisdieren zijn niet toegestaan in Rotterdam Ahoy. We maken alleen een uitzondering voor speciaal getrainde honden die ter begeleiding worden gebruikt van mindervaliden, zoals blindengeleidehonden en Stichting Hulphond-honden. Overleg met Ahoy is hiervoor vereist. Papieren die aantonen dat het een hulphond is, dien je bij de Portiersloge achterin de plaza van Ahoy te kunnen laten zien. We raden je aan om van te voren met Rotterdam Ahoy te bellen.

  • Veiligheid

    HIER en Rotterdam Ahoy nemen de veiligheid van bezoekers en medewerkers heel serieus. We werken altijd goed samen met de overheidsdiensten. Naast de inspanningen van de organisatie is er ook altijd je eigen verantwoordelijkheid. Bezoek de HIER en Rotterdam Ahoy-websites om te weten hoe het gebouw eruitziet. Zo ben je altijd op de hoogte te zijn van alle nooduitgangen.

    Bij een calamiteit worden informatie en instructies via de presentatoren, LED-schermen en (security)medewerkers gecommuniceerd. Volg deze instructies op en beperk op dat moment het gebruik van je mobiele telefoon zoveel mogelijk om overbelasting van het mobiele netwerk te voorkomen. Wil je toch communiceren? Gebruik dan uitsluitend sms-berichten.

  • Beveiliging

    Bij Rotterdam Ahoy gelden bepaalde afspraken en regels. Daardoor kunnen HIER en Ahoy er zoveel mogelijk aan doen om iedereen die zich in en om onze accommodatie bevindt een veilig en prettig verblijf te bieden.

    • Medewerkers van Ahoy zijn bevoegd om jassen en tassen te controleren, en om zo nodig – naar het oordeel van de medewerker – goederen in beslag te nemen.
    • Ahoy kan besluiten (preventief) te fouilleren/visiteren.
    • Je bent verplicht om je op verzoek te legitimeren.
    • Ahoy hanteert camerabewaking en zal, zeker in geval van ongeregeldheden of ongevallen, beelden aan derden, waaronder justitie, ter beschikking stellen.
    • Indien hier noodzaak toe bestaat, is Ahoy gerechtigd het gehele terrein te ontruimen.
  • Mijn vraag staat niet in deze lijst. Wat nu?

    Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets. Heb je een andere vraag, stuur dan een email naar [email protected].

In Ahoy

  • Hoe laat gaan de deuren van Ahoy open?

    De openingstijd van HIER 2022 wordt in de loop van 2022 bekendgemaakt.

    De entree blijft continu open tot aan het einde van het festival. Gedurende het festival kun je het terrein verlaten en weer betreden. Je krijgt een stempel van de security waarmee je op een later moment weer naar binnen kan.

  • Is er een garderobe aanwezig?

    Er is een bemande garderobe aanwezig waar je jouw jas in bewaring kunt geven.

    Het mee naar binnen nemen van grote en onhandige voorwerpen en met name van koffers, rugzakken en tassen met een omvang groter dan A4 formaat en dikker dan 10 cm (inclusief wieltjes, handvatten en voor- en zijvakken) is niet toegestaan. We raden u aan deze niet mee te brengen.

    Klik hier voor het tassenbeleid.

    De directie van Rotterdam Ahoy en de organisatie van HIER zijn niet aansprakelijk voor diefstal en/of het zoekraken van kledingstukken e.d.

  • Hoe werken betalingen in Rotterdam Ahoy?

    In Rotterdam Ahoy kan je bij alle barren en garderobe’s zowel met pin als contant betalen. Tijdens HIER wordt geen gebruik gemaakt van een muntensysteem.

  • Is het gebruik van toiletten gratis?

    Ja, het gebruik van toiletten is gratis.

  • Waar kan ik roken?

    Roken in Rotterdam Ahoy is verboden. Roken is alleen toegestaan op de daarvoor aangewezen rookplekken.

  • Kan ik elk optreden zien?

    Er zal enige overlap tussen de concerten. Wil je bij je favoriete artiest bij de show zijn, zorg dan dat je op tijd in de zaal bent. Vanwege de capaciteit kan een zaal vol raken.

  • Kan ik het festivalterrein tussentijds verlaten?

    Gedurende het festival kun je het terrein verlaten en weer betreden. Je krijgt een stempel van de security waarmee je op een later moment weer naar binnen kan.

  • Mag mijn blindengeleidehond mee naar binnen?

    Honden en overige huisdieren zijn niet toegestaan in Rotterdam Ahoy. We maken alleen een uitzondering voor speciaal getrainde honden die ter begeleiding worden gebruikt van mindervaliden, zoals blindengeleidehonden en Stichting Hulphond-honden. Overleg met Ahoy is hiervoor vereist. Papieren die aantonen dat het een hulphond is, dien je bij de Portiersloge achterin de plaza van Ahoy te kunnen laten zien. We raden je aan om van te voren met Rotterdam Ahoy te bellen.

  • Kan ik mijn baby ergens verschonen? Kan ik ergens kolven?

    Babyverschoonplekken zijn te vinden in diverse mindervaliden toiletten. Deze ruimte kan ook gebruikt worden als kolfruimte. Een EHBO post is vaak ook beschikbaar of vraag een van de Ahoy-medewerkers naar een geschikte locatie.

  • Is er EHBO aanwezig?

    Er zijn meerdere EHBO-posts aanwezig in Rotterdam Ahoy. Vraag hiernaar bij de dichtstbijzijnde medewerker, diegene wijst je dan naar de locatie van de dichtstbijzijnde EHBO-post. Ook in de concertzalen is er EHBO aanwezig.

  • Veiligheid

    HIER en Rotterdam Ahoy nemen de veiligheid van bezoekers en medewerkers heel serieus. We werken altijd goed samen met de overheidsdiensten. Naast de inspanningen van de organisatie is er ook altijd je eigen verantwoordelijkheid. Bezoek de HIER en Rotterdam Ahoy-websites om te weten hoe het gebouw eruitziet. Zo ben je altijd op de hoogte te zijn van alle nooduitgangen.

    Bij een calamiteit worden informatie en instructies via de presentatoren, LED-schermen en (security)medewerkers gecommuniceerd. Volg deze instructies op en beperk op dat moment het gebruik van je mobiele telefoon zoveel mogelijk om overbelasting van het mobiele netwerk te voorkomen. Wil je toch communiceren? Gebruik dan uitsluitend sms-berichten.

  • Beveiliging

    Bij Rotterdam Ahoy gelden bepaalde afspraken en regels. Daardoor kunnen HIER en Ahoy er zoveel mogelijk aan doen om iedereen die zich in en om onze accommodatie bevindt een veilig en prettig verblijf te bieden.

    • Medewerkers van Ahoy zijn bevoegd om jassen en tassen te controleren, en om zo nodig – naar het oordeel van de medewerker – goederen in beslag te nemen.
    • Ahoy kan besluiten (preventief) te fouilleren/visiteren.
    • Je bent verplicht om je op verzoek te legitimeren.
    • Ahoy hanteert camerabewaking en zal, zeker in geval van ongeregeldheden of ongevallen, beelden aan derden, waaronder justitie, ter beschikking stellen.
    • Indien hier noodzaak toe bestaat, is Ahoy gerechtigd het gehele terrein te ontruimen.
  • Gevonden voorwerpen

    Gevonden voorwerpen en ingenomen voorwerpen die niet zijn opgehaald, worden na afloop van HIER afgegeven en bewaard bij de portiersloge van Rotterdam Ahoy. Je kunt de portier bereiken via telefoonnummer 010 – 293 3124.

  • Huisregels Rotterdan Ahoy

    Bij Rotterdam Ahoy gelden bepaalde afspraken en regels. Daardoor kunnen zij er zoveel mogelijk aan doen om iedereen die zich in en om Ahoy bevindt een veilig en prettig verblijf te bieden. Alle huisregels vind je hier.

  • Mijn vraag staat niet in deze lijst. Wat nu?

    Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets. Heb je een andere vraag, stuur dan een email naar [email protected].

Eten + drinken

  • Wat is er allemaal te eten?

    Er is een uitgebreid Food & Drinks Plaza aanwezig met veel lekker eten, bijzondere wijnen en bieren op gezellige terrassen. Het menu van HIER 2022 wordt in de loop van 2022 bekendgemaakt.

  • Kan ik zelf eten en drinken meenemen?

    Nee het is niet toegestaan om eigen eten en drinken mee te nemen. Tassen worden bij de entree gecontroleerd.

  • Mijn vraag staat niet in deze lijst. Wat nu?

    Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets. Heb je een andere vraag, stuur dan een email naar [email protected].

Mindervaliden

  • Zijn er speciale kaarten voor mindervaliden?

    Ja, maar kaarten voor het mindervalidenplatform zijn wel beperkt beschikbaar. Kijk voor de beschikbaarheid op hierfestival.nl/tickets. Zowel de mindervalide bezoeker zelf als de begeleider dient een mindervalidenticket te kopen om toegang te krijgen tot het mindervalidenplatform.

  • Zijn er mindervalidentoiletten aanwezig?

    Ja, er is in Rotterdam Ahoy geschikte toiletvoorziening aanwezig voor mindervaliden. Vraag een medewerker naar de dichtstbijzijnde mindervalidentoilet.

  • Ik heb geen mindervalidenticket kunnen bemachtigen. Wat nu?

    HIER is goed toegankelijk met een rolstoel en krukken. Voor mindervalide bezoekers heeft Rotterdam Ahoy veel faciliteiten. Zo is er de taxistandplaats vlakbij de hoofdingang waar ook minder validen gebruik van mogen maken door zich af te laten zetten. Er zijn voldoende parkeerplaatsen voor mindervaliden op het grote parkeerterrein, dat zich eveneens pal naast de hoofdingang bevindt.

    Verder zijn er in Ahoy, en dus ook in de Ahoy Arena, liften naar alle niveaus. Toiletten zijn aangepast en voorzien van alarm. Ten slotte kan men op vertoon van legitimatie bij de portiersloge een rolstoel lenen.

    Wel willen we je erop wijzen dat toegang tot de mindervalidenplatformen in de concertzalen alleen mogelijk is voor bezoekers die een mindervalidenticket hebben gekocht.

  • Zijn er aparte parkeervoorzieningen voor mindervaliden?

    Er zijn voldoende parkeerplaatsen voor mindervaliden op het grote parkeerterrein, dat zich eveneens pal naast de hoofdingang bevindt. Daarnaast is er de taxistandplaats vlakbij de hoofdingang waar ook mindervaliden gebruik van mogen maken door zich daar af te laten zetten.

  • Mag mijn blindengeleidehond mee naar binnen?

    Honden en overige huisdieren zijn niet toegestaan in Rotterdam Ahoy. We maken alleen een uitzondering voor speciaal getrainde honden die ter begeleiding worden gebruikt van mindervaliden, zoals blindengeleidehonden en Stichting Hulphond-honden. Overleg met Ahoy is hiervoor vereist. Papieren die aantonen dat het een hulphond is, dien je bij de Portiersloge achterin de plaza van Ahoy te kunnen laten zien. We raden je aan om van te voren met Rotterdam Ahoy te bellen.

  • Mindervaliden faciliteiten in Rotterdam Ahoy

    Voor mindervalide bezoekers heeft Rotterdam Ahoy veel faciliteiten. Zo is er de taxistandplaats vlakbij de hoofdingang waar ook minder validen gebruik van mogen maken door zich af te laten zetten. Er zijn voldoende parkeerplaatsen voor mindervaliden op het grote parkeerterrein, dat zich eveneens pal naast de hoofdingang bevindt.

    Verder zijn er in Ahoy, en dus ook in de Ahoy Arena, liften naar alle niveaus. Toiletten zijn aangepast en voorzien van alarm. Ten slotte kan men op vertoon van legitimatie bij de portiersloge een rolstoel lenen.

    Voor rolstoelgebruikers zijn er speciale faciliteiten. Je dient bij het kopen van jouw toegangskaart wel duidelijk aan te geven dat je van de speciale rolstoelplaatsen gebruik wenst te maken. Rolstoelplaatsen bevinden zich, afhankelijk van de zaalindeling in de Ahoy Arena en RTM Stage, op een rolstoelplatform vóór de tribune of op de vloer. Elke invalide bezoeker kan samen met één valide persoon plaatsnemen op het rolstoelplatform. Deze persoon is in eerste instantie verantwoordelijk voor het welzijn van de invalide. Ook de begeleider dient in het bezit te zijn van een toegangskaart.

  • Mijn vraag staat niet in deze lijst. Wat nu?

    Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met GUTS via support.guts.tickets. Heb je een andere vraag, stuur dan een email naar [email protected].